Ta kontakt for mer information om våre tjenester, eller for å avtale et møte.

DRIFT OG SUPPORT AVTALER

De fleste av våre kunder har tegnet en slik avtale med oss. Avtalen har som formål å sikre en høyest mulig oppetid, og redusere driftsproblemer, ved at systemene jevnlig blir kontrollert og vedlikeholdt. Systemer som er ustabile, trege eller utilgjengelige innebærer store kostnader for bedriften, og de potensielle besparelsene er store ved å sørge for at alt fungerer optimalt.

Avtalen inneholder i korte trekk:

  • Vi skaffer oss en full teknisk oversikt over kundens IT systemer / infrastruktur.
  • Systemdokumentasjon utarbeides hvis den mangler eller er mangelfull
  • Avtalen omfatter faste avtalebesøk, typisk 1-2 ganger / mnd
  • ​Jevnlig periodisk vedlikehold, oppdateringer og kontroll av serversystemer.
  • Jevnlig samtale med brukerne og løsing av brukerproblemer
  • ​Løpende vurderinger og anbefalinger mht maskinvare / programvare / løsninger
  • Avtalen gir fri telefonsupport
  • Rabatterte timepriser
  • Avtalen faktureres forskuddsvis pr. kvartal

INNSTALLASJONSOPPDRAG

Installasjon av servere, PCer, programvare, konfigurering, etc. Vi tar oss av alt fra installasjon av en enkelt PC, til serverløsninger.

IT SIKKERHET

Vi levere epostfiltrering og sky backupløsninger. Endepunktsikring.
Forhandlere for: KeepItSafe, Comendo og F-Secure

SYSTEMANALYSE og SYSTEMDOKUMENTASJON

Påkrevet forut for avtale, men kan også utføres som en separat tjeneste. Dette er en full gjennomgang og vurdering av bedriftens IT systemer, som gir bedriften en viktig dokumentasjon og en objektiv vurdering av systemene. Tjenesten resulterer i 2 dokumenter; Systemdokumentasjon og Systemrapport med vurderinger og anbefalinger.

Vi gjennomgår blandt annet:

  • Nettverk / infrastruktur
  • Internet kommunikasjon
  • ​Antivirus / antispam
  • ​Backup / beredskap
  • Server og PC maskinvare
  • Server og PC programvare
  • ​Ytelser og kapasiteter
  • Løsninger som benyttes
  • Alder / utdaterte komponenter / løsninger.
  • Vår vurdering og anbefalinger i forhold til overnevnte.

PROBLEMLØSING / FEILRETTING

Feilsøking og feilretting på maskinvare og programvare. Foretas både via fjernoppkopling og ved fysisk besøk. NB: Focus Data foretar ingen reparasjoner av maskinvare, utover å bytte enkle komponenter. Ved konstatering av maskinvare feil anbefales utstyret sendt inn til garantirep eller service hos produsent / leverandør.

BRUKERSTØTTE OG OPPLÆRING

Vi kan assistere ved diverse brukerproblemer eller utfordringer.

Focus Data

Ta gjerne kontakt for å avtale et møte hvor vi kan gi en bedre orientering om våre tjenester og priser.

Telefon i kontortiden: 91 31 10 11
Vår e-post er: post@focusdata.no